Tuesday 5 April 2011

fikiran terganggu...

Hari ni sewaktu aku buka pusat akses, sedang budak2 sekolah bermain komputer masing2, dengan bilangan pelajar yang hampir mencecah 20 orang, suasana bising menyelubungi pusat akses, pelajar bermacam macam darjah, ape perkataan yg mula2 budak2 sebut adalah "abg, nk game..." "abg, mcm mane nk main game..." " abg.. mcm mane nk bukak internet" " abg, nk game.." ape??? budak2 ingat Pusat Akses ni tempat main game ker??? dalam hati nk je aku halau budak2 nih.. tp bile pikir2 balik ape yg aku buat ni boleh dikatakan bagi muka kat budak2.. mejoriti budak2 sekarang x tau ape itu internet, ape fungsi internet di sekolah, ape perlunye layari internet.. ape yg dalam kepala diorang adalah "game, game, game" ape diorang nk sekolah ke nk main game!!!!!(nada marah) aku kalau boleh x nk kuarkan kate2 yg boleh org cakap aku ni biadap... tp dalam kepala ni aku rasa malas nk jaga pusat akses... aku x dapat nk didik budak ni sbb budak2 org cina, pastu x paham bile aku cakap melayu.. pastu mudah wat aku hangin 1 badan.. pastu diorang x paham ape maksud "loading...." yang diorang tau cume nape komputer ni lambat.. mause, keyboard, monitor, cpu semua bagai nk rosak dgn perbuatan diorang... memang ape yg berlaku dari dulu sampai sekarang di Pusat Akses adalah lari dari fungsi sebenar Pusat Akses.. adakah mampu untuk aku ubah sume nih.. pada sape lagi aku mampu merujuk perkara ni.. pada blog aku ni tempat aku luah segala pahit, pedih, suka, duka aku,, (hanya sekadar meluahkan perasaan)

No comments:

Post a Comment